بازدید 24828
هفتصد و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله اوکراین به تاسیسات هسته ای زاپروژیا /حمله به ناوگان دریایی روسیه با تسلیحات ناتو

هفتصد و سی و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۷۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 14 March 2024

حمله اوکراین به تاسیسات هسته ای زاپروژیا 

بین الملل تابناک: هفتصد و سی و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

مدودف طرح صلح خود را ارائه کرد
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۲۳:۴۵

 دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه طرح صلح ولودیمیر زلنسکی را حاصل مغز از کار افتاده رئیس جمهور اوکراین خواند و فرمول صلح خود را در هفت ماده ارائه کرد که یکی از مواد آن تسلیم بدون قید و شرط کی‌یف است.

به گزارش خبرگزاری تاس، مدودف با رد طرح صلح ۱۰ ماده‌ای زلنسکی، این طرح را غیرقابل اجرا خواند و طرح صلح هفت ماده‌ای خود را در کانال تلگرامی خویش منتشر کرد.

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه درگیری در اوکراین را فقط بر اساس شناخت واقعیت‌ها می‌توان متوقف کرد، گفت: تنها راه پایان مسالمت‌آمیز این جنگ اجرای فرمول روسی خودمان است، فرمولی مسالمت‌آمیز و کاملاً واقع‌بینانه که بر اساس اصول انسان‌دوستانه بنا شده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، فرمول صلح هفت ماده‌ای مدودف مواردی از جمله تسلیم کامل و بدون قید و شرط اوکراین و به رسمیت شناخته شدن این موضوع از سوی پارلمان اوکراین که تمام قلمرو این کشور جزو قلمرو روسیه است را در بر دارد.

بر اساس فرمول صلح مدودف، سازمان ملل متحد باید این موضوع را به رسمیت بشناسد که اوکراین اقتدار حقوقی بین‌المللی خود را از دست داده و دیگر نباید به عنوان یک کشور مستقل در این نهاد بین‌المللی عضویت داشته باشد.

در فرمول صلح معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه همچنین پیشنهاد شده است که پس از سرنگونی رژیم کی‌یف، نهادهای موقت حکومتی در اوکراین تشکیل شود تا در مورد پرداخت کامل غرامت‌های جنگی به روسیه تصمیم گرفته و کل سرزمین اوکراین را ضمیمه فدراسیون روسیه کند.

در نهایت مدودف خواستار به رسمیت شناخته شدن اتحاد مجدد سرزمین‌های اوکراین با فدراسیون روسیه از سوی سازمان ملل متحد در آخرین بند فرمول صلح پیشنهادی خود شده است.

مخالفت پارلمان آلمان با درخواست جدید برای ارسال موشک تاروس به اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۹:۵۰

قانونگذاران آلمانی روز پنجشنبه (امروز) با درخواست جدید اپوزیسیون از دولت برای ارسال موشک های کروز دوربرد تاروس به اوکراین مخالفت کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: این مخالفت یک روز بعد از دفاع اولاف شولتس صدر اعظم آلمان از مخالفتش با تامین چنین سلاح هایی برای اوکراین مطرح شد.

این رسانه افزود: گروه اصلی اپوزیسیون راست میانه آلمان به دنبال حفظ فشار بر سر این موضوع و سوء استفاده از اختلافات در ائتلاف سه حزبی غیرمحبوب شولتس است. این در شرایطی است که صدر اعظم آلمان تلاش می کند سرپوشی بر این بحث بگذارد.

شولتس روز چهارشنبه به قانونگذاران آلمانی گفت احتیاط یک حُسن است و مخالف دیدگاه های است که بیان می کنند وی به کی یف اعتماد ندارد.

پارلمان آلمان (بوندستاگ) با ۴۹۶ رای موافق در مقابل ۱۹۰ رای مخالف و پنج رای ممتنع با درخواست اپوزیسیون مخالفت کرد.

آلمان دومین تامین کننده بزرگ کمک نظامی به اوکراین بعد از آمریکا است اما شولتس ماه ها است که درخواست کی یف برای موشک های تاروس را به تعویق انداخته است. این موشک ها ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰ مایل) بُرد دارند و می توان از آن برای اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کرد.

موضع شولتس در خودداری از ارسال این موشک ها برخی از اعضای اپوزیسیون محافظه کار و بخش هایی از دولت ائتلافی خود او را ناامید کرده است.

اقدام متقابل مسکو؛ ورود ۲۲۷ آمریکایی به روسیه ممنوع شد
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۹:۴۹

 وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های واشنگتن علیه مقامات و شهروندان این کشور، ۲۲۷ نفر از اتباع آمریکایی که در توسعه و اجرای عملیات نظامی اوکراین و توجیه روند روس هراسی دولت ایالات متحده مشارکت دارند، از ورود به خاک روسیه منع شدند.

 واشنگتن پیش‌تر تحریم‌هایی را علیه شهروندان روسیه به دلیل حمایت از کرملین و عملیات نظامی ویژه اتخاذ کرده بود که با پاسخ متقابل مسکو روبرو شد.

در میان آمریکایی‌های منع شده از ورود به خاک روسیه، نام مشاور و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و سفیر سابق آمریکا در مسکو دیده می‌شود.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اعلام کرده است که افراد تحریم شده به صورت مستقیم در اقدامات ضدروسی دخالت دارند.

در این بیانیه آمده است: ما در مورد افراد خاصی در قوه مجریه، جامعه تجاری، حوزه رسانه و محافل دانشگاهی آمریکا صحبت می‌کنیم که مرتباً به سیاست‌های خارجی و داخلی روسیه حمله خصمانه دارند و یا اینکه به طرح مباحث جعلی و تهمت به مسکو می‌پردازند.

وزارت امور خارجه روسیه که پیش تر سفیر آمریکا در مسکو را احضار و به وی، نامطلوب بودن فعالیت تعدادی از سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه آمریکایی در زمینه استخدام عوامل نفوذ یادآور شده بود، همچنین اعلام کرد: از اهداف گسترش فعلی «لیست توقف» روسیه، یادآوری این حقیقت ساده به واشنگتن است که هر گونه تلاش تهاجمی بدون مجازات نخواهد ماند و با واکنش قاطع مواجه خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه در ادامه فایل فهرست توقف شهروندان آمریکایی و نیز لیست کامل شهروندان ایالات متحده که از ورود به فدراسیون روسیه منع شده‌اند، را در سایت خود بارگزاری کرده است.

پیش از این، وزارت خزانه داری آمریکا اوایل اسفندماه ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که به مناسبت دو سال جنگ تمام عیار و غیرقانونی روسیه علیه اوکراین و در واکنش به مرگ الکسی ناوالنی، سیاستمدار مخالف و فعال ضد فساد، تقریبا ۵۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است. 

حمله به ناوگان دریایی روسیه با تسلیحات ناتو
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۹:۴۰

دبیرکل ناتو روز پنجشنبه اذعان کرد حملات به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه با استفاده از موشک‌های ناتو انجام شد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ناتو تسلیحات حیاتی را به اوکراین ارسال کرد تا حملاتی را به ناوگان روسیه در دریای سیاه انجام دهد.»

«کریل بودانف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین روز دوشنبه گفته بود: «اوکراین حملاتی به کشتی‌های نظامی روسیه و دیگر اهداف دریای سیاه جهت آماده‌سازی برای عملیات بزرگ در کریمه انجام داده است.»

البته این مقام اوکراینی چنین ادعایی مبنی بر «آماده‌سازی عملیاتی بزرگ» را درحالی عنوان کرد که وضعیت این کشور جنگ‌زده اروپایی رو به وخاومت پیش می‌رود و اوضاع میدان نبرد هر روز بدتر می‌شود.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، استولتنبرگ هم‌چنین در قسمت دیگری از صحبت‌هایش ضمن انتقاد از اعضای ناتو گفت متحدان این ائتلاف «تسلیحات کافی به اوکراین ارسال نمی‌کنند تا نیروهای این کشور بتوانند وضعیت را در میدان نبرد تغییر دهند».

اوکراین در حال حاضر در میدان جنگ با کمبود تسلیحات و نیرو مواجه است و نه تنها کمک‌های آمریکا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، بلکه کشورهای اروپایی نظیر آلمان به درخواست‌های «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین که شامل دریافت موشک‌های دوربرد تاروس است، پاسخ منفی می‌دهند.

استولتنبرگ با تایید برتری روسیه گفت: «ناتو برای محافظت در برابر موشک‌های مافوق صوت روسیه نیاز به تقویت کیفی و کمی دفاع هوایی و موشکی این ائتلاف دارد. در عین حال، ناتو قبلا نشان داده است که توانایی دفاع در برابر چنین موشک‌هایی را نیز دارد.

اگرچه برخی از مقامات اروپایی و رسانه‌های سرشناس غربی طی روزهای اخیر صراحتا اعلام کرده‌اند که اوکراین نمی‌تواند پیروز میدان جنگ شود، اما دبیرکل ناتو اصرار می‌ورزد که «پیروزی پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اشتباه جدی تاریخی خواهد بود.»

کرملین: هیچ تهدیدی از سوی پوتین درباره درگیری هسته‌ای صورت نگرفته است
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۹:۳۵

سخنگوی کرملین گفت رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه اخیر خود هیچ تهدیدی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای نکرد و صرفا به سوالات خبرنگار پاسخ داد و آمادگی روسیه را برای چنین وضعیت احتمالی برجسته کرد.

 «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در جریان مصاحبه اخیر با «دیمیتری کیسلف» مدیر شبکه‌های روسی روسیا۱ و نووستی گفت «روسیه برای یک درگیری هسته‌ای احتمالی آماده است، گرچه بعید است اوضاع به این نتیجه برسد».

«کارین ژان پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه فورا واکنش نشان داد و ادعا کرد: «لفاظی‌های هسته‌ای روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین نسنجیده و غیرمسئولانه است.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوال خبرنگاران در این‌باره گفت: «من با شما موافق نیستم و این جنون‌آمیز است. این یک اقدام کاملا عمدی برای خارج‌سازی کلمات اصلی از متن است. در واقع هیچ تهدیدی از سوی رئیس‌جمهور روسیه نسبت به سلاح هسته‌ای صورت نگرفت. او صرفا به سوالات خبرنگار پاسخ داد و هیچ بیانیه خاصی را ایراد نکرد.

سخنگوی کرملین در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت تلاش ایالات متحده برای بازسازی پتانسیل خود در قطب شمال چالش جدیدی نیست.

پایگاه خبری «بیزنس اینسایدر» روز چهارشنبه با انتشار گزارشی نوشت آمریکا در تلاش است تا توانایی‌های نظامی خود در قطب شمال را برای مقابله با روسیه و چین در منطقه احیا کند.

پسکوف هم در واکنش به چنین گزارشی تاکید کرد: «این چالش جدیدی نیست. متاسفانه منطقه قطب شمال همیشه با رقابت نسبتا شدیدی همراه بوده و است».

دلیل شولتس برای عدم ارسال تاروس به اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۲۴ - ۱۹:۳۴

صدراعظم آلمان ضمن دفاع از تصمیم خود برای عدم ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین گفت «اگرچه به کی‌یف اعتماد دارد اما باید احتیاط کرد و این به معنای ضعف نیست».

 آلمان پس از ایالات متحده دومین حامی اوکراین محسوب می‌شود اما «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان ماه‌هاست که به درخواست اوکراین برای ارسال موشک‌های دوربرد تاروس پاسخ منفی می‌دهد؛ موشک‌هایی که بُرد آن‌ها به ۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و می‌تواند علیه اهدافی در خاک روسیه مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان خطاب به پارلمان این کشور گفت: «از نظر من این یک سلاح بسیار بلند برد است و استقرار این تسلیحات بدون حضور سربازان آلمانی میسر نیست».

صدراعظم آلمان نه تنها از تصمیمش مبنی بر عدم ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین حمایت کرد، بلکه صراحتا نیز گفت: «احتیاط چیزی نیست که بخواهید آن را به عنوان ضعف تلقی کنید. احتیاط چیزی است که شهروندان کشور ما حق آن را دارند.»

وی افزود: «ما به اوکراین اعتماد داریم و به همین خاطر است که آلمان با فاصله‌ای زیاد به بزرگترین ارسال کننده تسلیحات به اوکراین در میان کشورهای اروپایی بدل شده است».

حمله اوکراین به تاسیسات هسته ای زاپروژیا 

روسیه می‌گوید ارتش اوکراین به تاسیسات زیرساختی حیاتی این نیروگاه حمله کرده که در جریان آن، یک وسیله انفجاری به پنج متری تاسیسات ذخیره سوخت پرتاب شده است.

 سرویس مطبوعاتی نیروگاه زاپروژیا امروز پنج‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای تصریح کرد: حمله نیروهای مسلح اوکراین به نیروگاه اتمی زاپروژیا و شهر انرودار ادامه دارد و گلوله باران در زیرساخت‌های حیاتی ایستگاه به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش «یک وسیله انفجاری بدون غلاف به محوطه حصار پرتاب شد که پشت آن مخازن سوخت گازوئیل قرار دارد. اگر این وسیله انفجاری به مخازن برخورد می‌کرد، ممکن بود عواقب ناگواری به دنبال داشته باشد.»

بنا بر گزارس خبرگزاری اسپوتنیک، همچنین «یوری چرنیچوک» مدیر نیروگاه خاطرنشان کرد که تجهیزات و پرسنل پس از گلوله باران هیچ آسیبی ندیدند و کارشناسان محل مورد اصابت این وسیله انفجاری را مشاهده کردند و به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

توافق مقامات اروپایی برای کمک پنج میلیارد یورویی به اوکراین

 بلژیک به عنوان رییس شورای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد، سفرای ۲۷ کشور این اتحادیه با ارائه پنج میلیارد یورو دیگر به عنوان کمک نظامی به کی یف در سال ۲۰۲۴ به توافق رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، نمایندگی بلژیک در اتحادیه اروپا در صفحه رسمی خود در رسانه ایکس اعلام کرد: اتحادیه اروپا همچنان مصمم به ارائه حمایت پایدار از اوکراین و تضمین ارائه تجهیزات نظامی مورد نیاز کی یف برای دفاع از خود است.

 اتحادیه اروپا که به همراه دیگر متحدان غربی اوکراین قصد دارد پیشرفت‌های ارتش روسیه در این کشور را مهار کند و با این کار، خود را نیز از خطر فزاینده‌ای برهاند، در مارس ۲۰۲۳ ابتکاری را برای تحویل یک میلیون گلوله توپ به اوکراین در دوازده ماه آغاز کرد؛ اما در حال حاضر و با گذشت حدود یک سال تنها موفق به ارائه کمی بیش از نیمی از این تعداد به اوکراین شده است.

به نوشته رویترز، در حال حاضر فوری‌ترین نیاز اوکراین، مهمات توپخانه‌ای است که به دلیل استفاده مداوم ارتش این کشور از آتش سنگین توپخانه در طول خط مقدم یک هزار کیلومتری نبرد با روسیه، رو به اتمام است.

اوکراین و چین درباره اقدامات مشترک برای صلح رایزنی کردند

آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین و سفیر چین در کی‌یف درباره «اقدامات مشترک بیشتر» و طرح ولودیمیر زلنسکی برای پایان دادن به جنگ رایزنی کردند.

 یرماک در دیدار با «فن شیانرونگ» درباره میزبانی سوئیس به منظور برگزاری کنفرانس صلحی در مورد اوکراین نیز گفت‌وگو کرد و هفته گذشته اعلام نمود، تیم مذاکرات کشورش با «لی هویی» نماینده چین در امور اوراسیا دیدار و گزارشی از تحولات میدانی جنگ و طرح صلح پیشنهادی کی‌یف به وی ارائه کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین افزود، طرف اوکراینی درباره برقراری صلح عادلانه برای اوکراین، احیای حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور بر اساس فرمول صلح اوکراین با لی گفت‌وگو کرد.

به گفته یرماک، طرف اوکراینی همچنین نمونه‌هایی با بقایای موشک‌ها و تسلیحات سرنگون‌شده ساخت کره شمالی که پیونگ یانگ به روسیه داده بود، به هیات چینی نشان داد.

اوکراین همچنین در مورد کمک چین برای بازگرداندن کودکان اوکراینی از روسیه و نقض حقوق اسرای جنگ توسط مسکو گفت‌وگو کرد.

لی هویی هفته گذشته در سفر به اروپا به مسکو رفت و با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد. وی در این سفر گفت: رایزنی درباره طرح صلح اوکراین بدون حضور مسکو، غیرممکن است.

زلنسکی بر اساس طرحی که ارائه کرده، خواستار خروج نیروهای روسیه، بازگشت به مرزهای ۱۹۹۱ و مسئولیت‌پذیر کردن روسیه در قبال اقداماتش شده است.

اوکراین و سوئیس در تلاشند تا نشستی در این باره برگزار کنند. کی‌یف تلاش می‌کند روابط خوبی با پکن برقرار کرده و چین را نیز به این جلسه دعوت کند اما روسیه دعوت نشده است.

کشور عضو ناتو، احتمال اعزام نیرو به اوکراین را رد نکرد

نخست‌وزیر استونی به عنوان عضوی از ناتو از ارائه تضمینی نسبت به عدم اعزام نیروهای زمینی‌ این کشور به کی‌یف خودداری کرد.

این روزها مساله اعزام احتمالی نیروهای ناتو به اوکراین داغ‌تر از هر زمان دیگری است و جنجال اصلی از اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز و در عین حال این ایده او با انتقادات رهبران جهان مواجه شد. در این میان، تنها استونی و لیتوانی هستند که علاقه‌ای به این پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه نشان داده‌اند.

طبق گزارش راشاتودی، برخی از نمایندگان پارلمان استونی در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ از «کایا کالاس» نخست‌وزیر استونی خواستند تا ضمانت کند که نیروهای دفاعی این کشور در اوکرین مستقر نخواهند شد.

نخست‌وزیر استونی در پاسخ به این سوال گفت: «من چنین قولی نمی‌دهم زیرا شرایط ممکن است تغییر کند. با توجه به تفسیر شما، به نظر می‌رسد که مداخله را می‌توان هر چیزی تعریف کرد. کمک نظامی ما به اوکراین نیز می‌تواند توسط روسیه به عنوان مداخله در نظر گرفته شود. ما صراحتا یک طرفی را انتخاب کرده‌ایم و آن طرف اوکراین است، زیرا روسیه تهدید مستقیمی علیه ما تلقی می‌شود.

کالاس خطاب به نمایندگان پارلمان کشورش تاکید کرد که استونی در حوزه آموزش به نیروهای اوکراینی کمک خواهد کرد، ولی سربازانش را به میدان نبرد اعزام نخواهد کرد؛ این اظهارات او با آنچه در ابتدا گفت تا حدی در تضاد بوده و همین موجب سردرگمی نمایندگان پارلمان استونی شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۹
چجوریه که روسیه شهر خارکف در ۳۰ کیلومتری مرز رو نمیتونه بگیره ؟ یا اگر زورش میرسه دوباره از بلاروس به کیف حمله نمیکنه ؟ قدرت نظامی متعارف روسیه در همین حده که میبینید که بتونه سالی یک روستا از اوکراین بگیره اونم به شرطی که کسی به کیف کمک نکنه، این پروپاگاندای شکست اوکراین هم برای جمع کردن پول و اسلحه بیشتره برای کیف
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
روسیه اگر میخواست پر دو هفته تمام اکراین رو می‌گرفت . امی توانست مثل آمریکا در عراق تمام زیر ساختها را نابود میکرد سپس حمله زمینی را آغاز می کرد ولی چون هر دو یک ملت هستند نمی‌خواست اوکراین را نابود کند
بکشید این روس‌های کافر رو
کرملین: هیچ تهدیدی از سوی پوتین درباره درگیری هسته‌ای صورت نگرفته است
چقدر از ناتو میترسن البته حق هم دارن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خیلی از ناتو میترسن به خاطر همین به اکراین حمله نکرد
آیا شما فکر می کنید که اگر روسیه ابر قدرت شود به نفع ملت ایران و کشور ایران است ؟
آیا شما فکر می کنید که اگر چین به جای آمریکا بر خاور میانه سیطره پیدا کند برای ملت ایران و کشور ایران بهتر است ؟
آیا شما فکر می کنید مصون از خطا در افکار و اعمال هستید ؟
اگر ما از چاله در آمدیم و در چاه افتادیم چه کسی تاوان این اشتباه بزرگ را می دهد ؟؟؟
پاسخ ها
محید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
من به چند دلیل می گویم اگر چین ابر قدرت بشود برای ایران بهتراست عمده دلیل دشمنی امریکا با ایران وجود اسراییل در منطقه است دوم اگر چین به قدرت برسد جهان چند قطبی می شود کشورها تلاش می کنند متحدان بیشتری جزب کنند ولی به قدرت رسیدن روسیه اصلا موافق نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
نه آمریکا و اوکراین تحریم گر پیروز بشن خوبه که تحریم ها رو بیشتر کنن مثل مردم فلسطین بشیم. برو پی کارت بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بقول اون سیاستمدار که گفت ؛
روسیه هم بما نزدیکه هم قدرتمنده لذا اصلا این وضع بنفع ایران نیست

بهترین حالت برای ایران روسیه بسیار ضعیف و ترجیحا روسیه تجزیه شده است که دران صورت ایران قدرتمند منطقه و بدوراز تهدید میشه
"حملات به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه با استفاده از موشک‌های ناتو انجام شد"
واقعا چه خبر مهم و غیر قابل درکی
لعنت بر پوتین
اگر روزی کیمها بعد از هفتاد سال تهدیدات هر روز خود را علیه کره جنوبی عملی کردند قطع بدانید پوتین و مدادوف هم تهدیدات هسته ای و غیر هسته ای خود را علیه ناتو عملی خواهند کرد. چه کیم و چه پوتین فقط بدنبال حفظ قدرت خود در کشورشان هستند. هرگز کاری نخواهند کرد که این قدرت در خطر قرار گیرد. سرنوشت مپراطور ژاپن و هیتلر و صدام و..... را دیدند. فقط ملتهایشان را با این تهدیدات توخالی بیشتر و بیشتر به دردسر و بدبختی و عقب افتادن رهنمود می کنند.
تیتر زدید که اکراین با تسلیحات ناتو به روسیه حمله کرده. خوب. تسلیحات خود را از روسیه بگیرد تا با تجاوز روسیه مقابله کند؟! یا سوریه از تسلیحات ساخت خود برای دفاع از دمشق استفاده کرد؟... واقعا اطلاعات غلط روسها که انتظار دارند دنیا انها را بپذیرد در دنیای کرملین اتفاق می افتد که همه می گویند هر چه اقای پوتین یا مدادوف فرموده درست هست!
بزن. روسیه اگر می خواست غلطی بکند کرده بود
اینقدر المان و ناتو و امریکا از ارسال تسلیحات پیشرفته و تهاجمی به اکراین خودداری می کنند به این امید که پوتین هم متوجه اشتباهش بشود. ولی متاسفانه افرادی مانند پوتین این خودداری را نه نشان منطق و کاهش تنش بلکه نشان ضعف غرب و امریکا و اروپا و المان ترقی می کنند و بیشتر بر مواضع زورگویانه خود اصرار می کنند. انقدر بر مواضع مغرورانه خود تاکید میکنند تا سرنوشت صدام و قذافی و.... به انها هم برسد
آی پی کانادا بیا تحلیل دوزاری بده بخندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
البته روی اب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
من جای تو بودم بعد این همه منفی خفه می شدم!!!ا
متاسفانه ما به دلیل محاصره پشت مرز غزه موندیم ولی غربگداهای برعنداز علی رغم باز بودن مرزها میترسن برن اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
عزیز جان با تسلیحاتی که در دست بشر موجود است دیولر مفهوم خود را از دست داده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
بهونه نیار برید محاصره غزه رو بشکنید مگر قدرت منطقه نبودید ؟
لعنت بر اوکراین متجاوز
غربگدا چرا نمیری اوکراین بجنگی؟ علی کریمی کجاست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
منتظره تو اول بری غزه.
ما هنوز منتظریم غربگداها انتقام ترکمانچای رو بگیرن، چرا الکی شعار مرگ بر روسیه میدید چرا نمیرید بجنگید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
اول تو بفرما غزه. بهشت و حورالعین منتظرت هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
یمن به موشک هایپرسونیک مجهز شده -تا چند وقت دیگه فریاد الامان اسراییل بلند میشه -زلنسکی شما کی پیروز میشه؟ ۳۰۰ میلیارد دلار تجهیزات غربی اش الان کجاست؟
دلقک اوکراینی با این ضد حمله پر سر و صدا حتی از خط اول دفاعی روسیه نتونست رد بشه ولی کماکان حرف از پس گرفتن کریمه با عملیات بزرگ میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
پایان جنگ اکراین پایان پوتین

روسیه خودش پوتینو نابود و تارومار میکنه
غربگداهای برعنداز ، کامنت نزنید برید اوکراین بجنگید
ولادمیر پوتین در پاسخ به خبرنگاری در رابطه با سرنوشت 3000 اسیر اوکراینی گفت : اگر طرف اوکراینی آمادگی داشته باشد حاضریم این 3 هزار اسیر را با آی پی کانادا مبادله نماییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
مفتخریم که موثر بوده!..و
غربگدا حرف نزن برو اوکراین بجنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
شرقگدا حرف نزن برو با اسرائیل بجنگ
علی کریمی چرا نمیاد ایران مبارزه کنه؟ علی کریمی کجاست؟
کرملین اعلام کرد تنها در صورتی از مناطق اشغال شده عقب نشینی خواهد کرد و به مرزهای 1991 برخواهد گشت که زلنسکی مشاور آی پی کانادای خود را به روسیه مسترد کند
غربگدا برو اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
اون هفت تومن (البته این نرخ پارسال بود) که برای ارسال یه کامنت چرت تکراری عین این میگیری سهم منم توشه که حروم کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
توی سه دقیقه ۱۲ کامنت گذاشتی ؟
ببین! مردم رو مثل خودت ندون
به امید پایان جنگ اکراین
یه سوال که غرب گدایان باید پاسخ بدهند. اوکراین با کدوم مجوز تصمیم به ارتباط با آمریکا رو گرفت؟ به عنوانهمسایه روسیه اجازه رابطه نداشت و باید نظر پوتین به عنوان ابرقدرت را جویا میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
اصلا بحث ابرقدرت بودن هم به کنار. که البته درسته چون مثلا خود آمریکا هم اجازه نمیده در. حیاط خلوتش (مثلا در کوبا) روسیه یا چین تسلیحات کشتارجمعی بگذارند طوری که قبلا سر این قضیه زمان شوروی تا جنگ هسته ای پیش رفتن. منتهی اوکراین اساسا زمان استقلال یک توافقنامه ای با روسیه امضا کرد. که عضو هیچ ائتلاف نظامی نشه ولی با درخواست به ناتو زیر این تعهدش زد.
هفتصد و سی و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین
آی پی کانادا کجایی؟
مردم اوکراین منتظرن بیایی براشون بجنگی
اولاً منبع شما برای ادعای حمله اوکراین به تأسیسات هسته ای زاپروژیا بنگاه دروغ پراکنی «اسپوتنیک» است که عامل پخش پروپاگاندای کرملین است. ثانیاً، گزارش شما برای مخاطب روشن نمی سازد که این نیروگاه در خاک اوکراین قرار دارد و متعلق به اوکراین است و فعلاً در اشغال موقت نظامی روسیه است و آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها به روسیه گفته است که از آن خارج شده و نیروگاه را به اوکراین باز گرداند، ولی رژیم یاغی پوتین از این دستور سرپیچی کرده است.
بوی ساندیس تاریخ گذشته میاد. فردا نظرات اکثریت نود درصدی رو همینجا میبینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
نهصد درصدم باشی جمع هزاران صفر عقب افتاده بازم صفره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
کمپ های آلبانی امروز تعطیله که میگی نظرات اصلی فردا میرسه؟
لعنت خدا بر پوتین
می فرمایند اوکراین بعنوان همسایه روسیه چرابرای برقراری رابطه با آمریکا ،اجازه نگرفته !!
باید خدمت ساندیسی عرض کنم بد نیست یک بارلغت نامه رابازکنی و معنی کلمه استقلال را یادبگیری اگرشما برای آب خوردن از روسیه اجازه می گیرید دلیل نمیشه همه مثل شما فکر کنند البته با این طرز فکر مراتب نوکری خودت را خوب نشون دادی
حمد احمدی‌ صدر مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اذعان به اینکه اکثر گداهای فعال در تهران مهاجرین افغانی و پاکستانی هستند، تاکید کرد پایتخت 1500 گدای حرفه‌ای دارد. این آمارهای وحشتناک را می‌بینید و می‌شنوید.
علی کیمی کجاست؟ علی دایی رفت خارکیف؟
مرگ بر پوتين ظالم و متجاوز
روسیه یک کشور زور گو است مثل آمریکا بفکر مشکلات مردم ایران باشید
با اتفاقات فلسطین غرب تمام قوانین بین المللی و اصول اخلاقی را زیر پا گذاشت . لیبرال دموکراسی ضد حقوق بشر و منشور ملل متحدو اخلاق است. یعنی غربیها به اندازه چنگیز به قوانین و اخلاق پایبند هستند .
ازکی تا حالا گرگ معنی انسانیت رافهمیده؟! آقای مددی شما با ارباب بزرگت هزاران آدم بیگناه را کشته اید حالا طرح صلح انسان دوستانه می دهید؟! تو با پوتین اصلا انسانیت می دانید یعنی چه؟!
مرگ بر زلنسکی
آخ جونم بزن زلنسکی روسیه رو با خاک یکسان کن که حقشه پوتین تقاص زورگویی چند ساله رو پس بده
مسولین روسیه به هوش باشند، اگر بد عمل کنند، این جنگ موجب سرنگونی پوتین خواهد شد و کشور روسیه مجددا تجزیه میشود، در سال ۴۰۳ الی ۴۰۴ ه ش، کشور روسیه از ناتو وخصوصا دشمنان داخلی شکست سنگینی متحمل میشود، پوتین وکل سیتم حاکمیتی روسیه سرنگون خواهد شد. وروسیه مجددا تجزیه میشود به چند کشور.
ای خدا یعنی می شود روسیه تجزیه شود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست